چرا مردها به حرف زنان گوش نمی‌دهند؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
چرا مردها به حرف زنان گوش نمی‌دهند؟
نوشته شده در پنج شنبه 17 فروردين 1391
بازدید : 661
نویسنده : امير محمدي

96     برای زنان خرید کردن مثل حرف زدن است، اصلاً لازم نیست دلیل خاصی داشته باشد یا دنبال چیز خاصی بگردند.

 

97     موقع خرید دقیقاً به مردان بگوئید به چند مغازه می‌خواهید بروید، چه چیزهائی بخرید و مشخصات کالا را هم به او بگوئید. به این صورت معمولاً به خرید رغبت پیدا می‌کند. ( حتی اگر چه به صحبت‌های اولیه کاملاً پای‌بند نباشید. )

 

98     بعضی از مردان از فکر این که باید با تمام جزئیات به زنان پاسخ بدهند؛ تنشان به لرزه می‌افتد. اما وقتی بالاخره به خود می‌آیند، متوجه می‌شوند که چنین پاسخ‌هائی خوشایند بسیاری از زنان است.

 

99     اگر زنی نظرتان را در مورد لباسش پرسید فقط نگوئید: «خوبه» بلکه با توصیف جزئیات آن، و کمی اغراق از لباس تعریف کنید.

 

100   هورمون‌ها نه فقط بر جسم ما، که بر عملکرد مغز ما هم تأثیر دارند و این اثر حتی قبل از تولد شروع می‌شود.

 

101   ترشح هورمون تستوسترون در یک پسر نوجوان 15 تا 20 برابر دختر همسن اوست که باعث رشد او و قوی شدن عضلاتش می‌شود. همچنین چربی بدنش را 15٪ و پروتئین را 45٪ افزایش می‌دهد.

 

102   هورمون زنانه ( استروژن و پروژسترون ) در دوره‌های تقریباً 28 روزه با شدت و ضعف ترشح می‌شود که باعث نوسانات احساسی در زنان و دختران می‌گردد. استروژن در دختران باعث افزایش 26٪ چربی و 20٪ پروتئین می‌شود. این افزایش چربی در زنان ذخیره‌ای برای دوره شیردهی و همچنین دوران قحطی است که به‌هرحال تولید مثل باید ادامه یابد.

 

103   علائم عاشقی مثل تپش قلب، عرق کردن دست‌ها، افزایش حرارت بدن، بزرگ شدن مردمک چشم و دلشوره در اثر افزایش ترشح مواد شیمیائی مثل فنیل‌اتیل‌آمین و آدرنالین در خون است. همچنین اندروفین که سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌کند.

 

104   هورمون جنسی استروژن در زنان باعث احساس رضایت، آرامش و تقویت حافظه می‌شود.

 

105   هورمون پروژسترون در زنان باعث ایجاد احساس مادری می‌گردد. حتی دیدن یک کودک یا چیزی که مثل خرس عروسکی گرد و قلمبه است و حالت تپل مپل دارد (شبیه اندام یک کودک)؛ باعث افزایش ترشح پروژسترون در زنان می‌شود.

 

 

106   زنان بلوند ( موطلائی ) معمولاً استروژن بیشتری در بدنشان ترشح می‌شود و توانائی بارداری بیشتری دارند. به همین علت به‌طور غریزی مردان بیشتری را جذب می‌کنند.

 

 

107   در فرهنگ غرب معمولاً زنان بلوند را احمق می‌دانند. دلیل علمی این امر میزان بیشتر استروژن در خون این زنان است که باعث می‌شود قابلیت تفکرات مردانه مثل تجسم فضائی و درک ریاضی و منطق کمتری داشته باشند.

 

 

108   با بالا رفتن سن و زایمان در زنان، میزان استروژن کمتری تولید می‌گردد که باعث تیره شدن موهای زنان بلوند می‌گردد. معمولاً از سی سالگی به بالا بلوند طبیعی کمتری دیده می‌شود.

 

 

109   درد پیش از عادت ماهانه ( PMS ) در زنان امروزی که کمتر حامله می‌شوند، مشکل بزرگی است که باعث نوسان حالات روحی در آنان می‌گردد.

 

 

110   در روزهای بین هجدهم تا بیست و یکم بعد از عادات ماهانه که استروژن در در بالاترین حد خود است، زن بیشترین تمایل را به عشق دارد و احتمال بارداری او هم بیشتر است. دراین زمان احتمال آن که به درخواست مردی پاسخ مثبت دهد زیاد است. ( و بعداً بفهمد مرد دلخواهش نبوده است )

 

 

111   از روز بیست‌و‌یکم تا بیست‌و‌هشتم میزان استروژن ناگهان کاهش پیدا می‌کند و عوارضی مثل کناره‌گیری، افسردگی و غصه بروز می‌کند. همچنین در این دوره بیشترین خشونت و عدم کنترل بر اعصاب و جنایت در زنان دیده می‌شود.

 

 

112   ترشح هورمون جنسی مردانه نسبتاً یکنواخت است و به جز صفات جنسی، توان تهاجمی در پسران و مردان ایجاد می‌کند. مردان وقتی به 50 تا 60 سالگی می‌رسند تولید تستوسترون کاهش می‌یابد و کم‌تر عصبی می‌شوند؛ به‌جای آن خوش‌مشرب و باملاحظه می‌گردند.

 

 

113   بعد از یائسگی تولید استروژن کاهش می‌یابد و تستوسترونی که در خون وجود دارد فرصت بروز پیدا می‌کند. به همین دلیل زنان وقتی به 45 تا 50 سالگی می‌رسند، پرابهت‌تر و مطمئن‌تر ظاهر می‌شوند و اضطراب بیشتری پیدا می‌کند.

 

 

114   اگر همسرتان قرص ضد بارداری مصرف می‌کند با او دعوا نکنید؛ چون نوعی از این قرص‌ها حاوی تستوسترون است که علاوه بر خشونت بیشتر، مهارت هدف‌گیری آنها در پرتاب کاسه و بشقاب به طرف شما را هم افزایش می‌دهد!

 

 

115   زنان باید از حسابداران چپ‌دست، طاس، ریشو، باصدای کلفت، که همزمان نقشه‌ی خیابان می‌خوانند و عطسه می‌کنند، دوری کنند. ( نشانه‌های ترشح زیاد تستوسترون و احتمالاً خشونت زیاد )!

 

 

116   میزان زیاد تستوسترون در مردان ( و حتی زنان ) می‌تواند سبب بروز خشونت، انحرافات جنسی، جنایت و پیروزی در مسابقات ورزشی شود. عوامل دیگری نیز به افزایش ترشح این هورمون کمک می‌کند؛ مثل شعارهائی که در ورزشگاه‌ها می‌دهند یا رقص قبیله‌ای.

 

 

117   همانطور که در بین حیوانات آنهائی که تستوسترون بیشتری دارند به دیگران تسلط دارند، در انسان‌ها نیز در هر شغلی، آنانی که تستوسترون بیشتری در خونشان ترشح می‌شود افراد شاخص‌تر و موفق‌تری هستند. به‌عبارت دیگر از سوئی تستوسترون باعث افزایش توانائی و از سوی دیگر توانائی‌ها سبب افزایش تستوسترون می‌گردد.

 

 

118   میزان زیاد تستوسترون، موجب برتری مردان در درک ریاضی و تجسم فضائی می‌شود.

 

 

119   در پائیز میزان تستوسترون خون مردان در بالاترین حد خود است. (برای این‌که نسل بعدی در فصل گرمتر که احتمال زنده ماندن بیشتر است به‌دنیا بیاید)

 

 

120   با ورزش می‌توان مقدار اضافه تستوسترون را سوزاند و از افزایش خشونت در جامعه جلوگیری کرد.

 

 

121   در سنین باروری زنان چربی کمتری در ناحیه شکم دارند؛ به خاطر این‌که چربی زیاد در این ناحیه از فعالیت تخمدان‌ها می‌کاهد. ولی مردان چون تخمدان ندارند، معمولاً در قسمت شکم‌ چاق می‌شوند.

 

 

122   مرکز تمایلات جنسی در مغز هیپوتالاموس است و چون مردان هیپوتالاموس بزرگ‌تری دارند و همچنین تستوسترون بیشتری در خونشان است میل جنسی‌شان از زنان بیشتر است.

 

 

123   یک مرد در ( طول تاریخ ) باید قادر می‌بود در کوتاه‌ترین زمان به اوج لذت جنسی  برسد، تا هنگام آمیزش مورد حمله‌ی حیوانات وحشی قرار نگیرد و یا توسط دشمنانش کشته نشود.

 

 

124   بعضی محققان در مؤسسه‌ی کینزی در آمریکا ( به‌وسیله مقایسه سیستم بدن انسان با حیوانات ) به این نتیجه رسیده‌اند که ساختمان بدن مرد آن‌چنان است که ناخودآگاه به بی‌بندوباری متمایل است و تک‌همسری با غریزه‌ی او سازگار نیست.

 

 

125   هیپوتالاموس زنان کوچک‌تر از مردان است و تستوسترون کمتری هم در خونشان است تا هیپوتالاموس را به فعالیت بیشتر تحریک کند. بنابراین میل جنسی ضعیف‌تری هم دارند و این طبیعی است چون زنان برای پرورش فرزند ( چه در درون و چه در بیرون بدن ) به آرامش بیشتری نیاز دارد و اگر این‌گونه نبود، مادران خوبی نبودند.

 

 

126   بعضی مردان عقیده دارند پدر شدن با آبستنی زن به پایان می‌رسد !

 

 

127   میل جنسی مردان مانند اجاق گاز می‌ماند: زود شعله می‌کشد و پس از چند ثانیه به اوج می‌رسد و می‌تواند وقتی غذا پخته شد درست به همان سرعت خاموش شود. میل جنسی زنان مثل اجاق برقی است: آهسته آهسته گرم می‌شود تا بالاخره کاملاً داغ شود و مدتی طول می‌کشد تا دوباره سرد گردد.

 

 

128   میل جنسی در مردان در 19 سالگی به اوج خود می‌رسد و سپس کاهش پیدا می‌کند که سرعت این کاهش در جوانی کندتر و در پیری سریع‌تر است. اما علاقه‌ی مرد به این مسئله همیشه زیاد است ( گرچه توانائی جسمی‌اش کم شده باشد )

 

 

129   میل جنسی زنان در 36 سالگی تا 38 سالگی به اوج خود می‌رسد و سپس از 40 سالگی به بعد کاهش پیدا می‌کند.

 

 

130   میل جنسی یک مرد 19 ساله متناسب با نیاز زن 30 تا 40 ساله است و میل جنسی یک مرد 40 ساله متناسب با یک دختر 20 ساله، به‌همین خاطر این چنین روابطی با تفاوت سنی زیاد مخصوصا در بین افراد مرفه جامعه دیده می‌شود.

 

 

131   زن وقتی به 40 سالگی می‌رسد ممکن است میل جنسی او از مرد پیشی بگیرد و حتی آرزوی بچه کند که گاه باعث نارضایتی مرد می‌شود.

 

 

132   در مورد مسائل جنسی، زنان به دلیل ( اغلب عاطفی ) نیاز دارند و مردان به جای مناسب.

 

 

133   در موقع ترس، اضطراب و استرس، زنان به آخرین چیزی که فکر می‌کنند مسائل جنسی است. اما این مسائل برای مردی که تحت فشارهای روحی روزانه است، آرامش‌بخش است. در این مواقع است که وقتی مرد به سوی زن می‌رود، زن به او فحش می‌دهد و بی‌احساس و خوک‌صفت خطابش می‌کند.

 

 

134   دلخوری که بین زن و مرد بوده است تا مدت‌ها می‌تواند برای زن عامل بازدارنده‌ی رابطه جنسی باشد.

 

 

135   روابط جنسی در بین زوجها با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند و در بین نژادهای مختلف متفاوت است.

 

 

136   هر چه سطح سواد بالاتر باشد روابط جنسی کمتر است. همچنین مردانی که کار بیشتری انجام می‌دهند نیز روابطشان کمتر است. به‌طور کلی میل به رابطه جنسی با تولید تستوسترون بدن رابطه مستقیم دارد. مثلاً در طلوع آفتاب در مرد به بیشترین مقدار می‌رسد.

 

 

137   مردی پس از سخنرانی این زن و شوهر نویسنده برای آنان تعریف کرده بود: « یک روز ساعت شش صبح، زنم با دسته جارو به کمرم زد. از خواب پریدم. وقتی پرسیدم چرا این کار را می‌کند، جواب داد: « برای این که بدانی، این کار چه مزه‌ای دارد!! »»

 

 

138   رابطه‌ی جنسی باعث افزایش هورمون‌هائی مثل استروژن و اکسی‌توسین ( در زن ) و تستوسترون و دی‌هیدروپیندرسترون (DHEA) در مرد می‌شود که سبب استحکام استخوان‌ها و ماهیچه‌ها ، مصرف انرژی اضافی، تولید کلسترول مفید، فعالیت بهتر دستگاه گردش خون، کاهش اضطراب، ایجاد آرامش، افزایش طول عمر، تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از ایجاد تومورها می‌گردد.

 

 

139   مردها از نظر جسمی شبیه نرهای گونه‌های چند همسر هستند ( بلوغ دیرتر از ماده‌ها، خشن و قوی‌تر بودن نرها و . . . ). بنابراین تک‌همسری مردان گرچه مطابق اخلاق و عرف جامعه است اما با ویژگی‌های جسمی و ذهنی مردان در تضاد است.

 

 

140   اگرچه غریزه و طبیعت مردان، آنها را به سوی چندهمسری و یا بی‌بندوباری جنسی وا می‌دارد اما نمی‌توان این کار را برای مردان موجّه دانست، چون نیازهای جامعه امروز با گذشته متفاوت است. بنابراین شاید این ویژگی زمانی برای بقای نسل انسان لازم بوده است اما اکنون تاریخ مصرفش گذشته است.

 

 

141   اگرچه نیاز قوی جنسی در مردان، تا وقتی زنده‌اند و نفس می‌کشند وجود دارد، در مورد زنان این نیاز قوی در هر دوره‌ی 28 روزه فقط در زمان تخمک‌گذاری وجود دارد که می‌تواند چند ساعت یا چند روز به طول بیانجامد.

 

 

142   در آمریکا از یک گروه جوانان شانزده تا نوزده‌ساله پرسیدند: « آیا حاضرید در یک عیاشی با افراد غریبه شرکت کنید » جواب مثبت پسران 82٪ و دختران  2٪ بود.

 

 

143   خروس اگر چه می‌تواند در هر روز جفت‌گیری‌های متعددی انجام دهد؛ اما با یک مرغ فقط 5 بار در روز می‌تواند جفت‌گیری کند و دفعه‌ی ششم انگیزه‌اش را از دست میدهد. اما در مقابل مرغ دیگر، باز هم هیجان زده می‌شود. این حالت که به آن روش خروس می‌گویند در مورد قوچ و میش هم وجود دارد. در مورد جنس نر گونه‌ی انسان ( مرد ) نیز متأسفانه کم‌و‌بیش این تنوع‌طلبی دیده می‌شود.

 

 

144   یکی از روش‌های ارضای این تنوع‌طلبی ( که جزء ذات مرد است ) تغییر در ظاهر زن مثل آرایش، رنگ مو، لباس و مخصوصاً لباس زیر است. اما اغلب زنان پوشیدن لباس‌های زیر متنوع و تحریک کننده را خلاف شأن انسانی خود می‌دانند.

 

 

145   در کشورهای غربی همیشه نزدیک سال‌نو مردانی را می‌بینیم که در قسمت پوشاک فروشگاه‌ها به دنبال لباس تحریک‌آمیز برای زنانشان می‌گردند. در ژانویه ( چند روز بعد ) می‌توان زنان را در همان فروشگاه‌ها در صف تعویض کالاهای خریداری شده، دید. آنان گله می‌کنند که: « این به شخصیت من نمی‌خورد. همسرم می‌خواهد من مثل یک بدکاره لباس بپوشم! ».

 

 

146   مرد سالم از یک شروع سرد تا رسیدن به اوج لذت جنسی به طور متوسط دو دقیقه‌و‌نیم وقت لازم دارد. این شرایط برای زن سالم در عرض سیزده دقیقه به‌وجود می‌آید.

 

 

147   رکورد جفت‌گیری در دنیای حیوانات به نوعی موش تعلق دارد؛ این موش در یک ساعت 100 بار جفت‌گیری می‌کند.

 

 

148   بزرگی بیضه ( نسبت به کل بدن ) میزان ترشح تستوسترون و میزان وفاداری و تمایل به تک‌همسری را تعیین می‌کند. جنس نر گونه‌ی انسان ( مرد ) نسبت به بقیه حیوانات حالت متوسطی دارد. یعنی نه متناسب با بی‌بندوباری بلکه متناسب با چندهمسری است. ( البته بدون در نظر گرفتن مسائل عاطفی و اخلاقی )

 

 

149   کسانی که مقدار تستوسترون بیشتری در خونشان دارند، تمایلشان به کسب قدرت نیز زیادتر است ، مثل اکثر سیاستمداران. این افراد میل جنسی بیشتری هم دارند و جالب اینجاست که جامعه  از آنها توقع وفاداری بیشتری نسبت به خانواده دارد. این تضاد است که گاهی سبب رسوائی‌های مثل ماجرای کلینتون و مونیکا لوینسکی می‌شود.

 

 

150   چون میل زیاد جنسی مردان، به مرور زمان کارکرد طبیعی‌اش را از دست می‌دهد؛ ( یعنی بشر اکنون به کنترل جمعیت می‌اندیشد نه ازدیاد آن ) بیضه‌ی مردان، نسل به نسل در حال کوچک‌تر شدن است. به همین خاطر می‌توان امید داشت که مردان آینده وفادارتر باشند!

 

 

151   میزان تولید اسپرم مردان، نسبت به دهه‌ی چهل میلادی نصف شده است.

 

 

152   مردان از طریق بینائی و زنان از طریق شنوائی تحریک می‌شوند. یعنی دیدن اندام برهنه زن، برای مرد تحریک کننده است؛ اما زنان بیشتر دوست دارند کلمات محبت‌آمیز بشنوند.

 

 

153   در کشورهای غربی مسابقات ملکه‌ی زیبائی تماشگران بی‌شماری دارد. چون اندام زنان برای مردان ( و حتی زنان ) توجه‌برانگیز است. ولی مسابقات زیبائی اندام مردان، مخاطب چندانی ندارد و به‌ندرت از تلویزیون پخش می‌شود. چون جذابیت یک مرد، اصولاً وابسته به مهارت و توانائی جسمی او است، نه شکل اندامش.

 

 

154   غریزه‌ی مرد او را وادار می‌کند که به جزئیات اندام زنان توجه کند. چون در گذشته مرد همیشه به دنبال گسترش قبیله و نسل خود بوده است. ( البته  مرد می‌تواند این چشم‌چرانی غریزی را با تمرین کنترل کند )تااااااااااااااااااااااااااااا
زن هم به نوعی دیگر درمورد بقیه زنان چشم‌چرانی یا کنجکاوی می‌کند. ( به خاطر برآورد رقیب‌های احتمالی خود )

 

 

155   اگر مرد زن جذابی را در حضور همسرش دید باید نقطه ضعفی از او بگیرد  و همسرش را برتر از او و شایسته‌تر برای تعریف بداند تا حسادت زن تحریک نشود. وقتی مرد در حضور فرد دیگری ( به خصوص دوستان همسرش ) جرأت بیابد از همسرش این‌گونه تمجید کند؛ می‌تواند مطمئن باشد که روزی پاداش خود را می‌گیرد

 

 

156   برای مردان، رابطه‌ی جنسی مقدمه‌ی عشق است و برای زنان، عشق مقدمه‌ی رابطه‌ی جنسی؛ و این تقدم و تأخر باعث اختلاف بین زن و شوهرها می‌شود.

 

 

157   مردی که از نظر جنسی تحت فشار است معمولاً بداخلاق و ایرادگیر می‌شود. اما پس از ارضاء می‌تواند بسیار خوش‌اخلاق و پر احساس باشد ولی این چیزی است که زن قبل از رابطه به آن نیاز دارد.

 

 

158   مرد پس از رابطه‌ی جنسی احساس سبکی می‌کند ( بعضی زنان با بدجنسی می‌گویند چون بخشی از مغزش تخلیه شده است! ) و معمولاً به خواب می‌ر‌ود و این زمانی است که زن به احساس و عاطفه‌ی مرد نیاز دارد.

 

 

159   مردان در اوج مشکلات به رابطه‌ی جنسی می‌اندیشند و پس از آن توانائی‌شان برای حل مشکلات بهبود می‌یابد. اما زنان از این‌که شوهرانشان از آنان به عنوان قرص آرامش‌بخش استفاده کنند، ناراحت می‌شوند و آن را یک سوءاستفاده می‌دانند.

 

 

160   مرد چون هنگام اوج لذت جنسی برای مدت کوتاهی کنترل خود را از دست می‌دهد؛ بلافاصله پس از اتمام کار بلند می‌شود و کاری را در خانه انجام می‌دهد تا کنترل بر خودش و اوضاع را به‌دست آورد. اما زن در این هنگام لبریز از هورمون است و می‌خواهد حرف بزند و نوازش کند.

 

 

161   مردان نمی‌توانند در حین رابطه جنسی حرف بزنند، چون علاوه بر سمت راست مغز، باید سمت چپ مغزشان هم فعال شود. دراین‌حال، حتی حرف زدن زنان هم می‌تواند تمرکز مرد را به‌هم بزند و احساس بدی در او به‌وجود بیاورد.

 

 

162   چون مغز زن در حین رابطه‌ی جنسی به‌طور متمرکز عمل نمی‌کند و محیط اطراف را زیر نظر دارد؛ در هر محیطی و بدون آرامش کافی نمی‌تواند تن به این کار دهد. درصورت پیشنهاد مرد در  زمان و مکان نامناسب ( از نظر زن ) یک دعوای حسابی راه می‌افتد.

 

 

163   چیزهائی که مردان را تحریک می‌کند در عرف جامعه ناپسند است و به ابتذال، شهوت‌پرستی و خوی حیوانی تعبیر می‌شود. اما چیزهائی که زنان را تحریک می‌کند ( فضاهای رمانتیک و کلمات عاشقانه ) مورد تجلیل و تأیید قرار می‌گیرد. این دسته‌بندی‌های نابخردانه اثر مثبتی ندارد و باعث ایجاد یأس، خشم و سرخوردگی در مردان می‌شود؛ در نتیجه زنان نیز به خواسته‌های خود نمی‌رسند.

 

 

164   فرهنگ و رسانه‌های غربی به زنان القا می‌کنند زنان به‌طور طبیعی باید هوس‌انگیز و اغواگر باشند. اما واقعیت غیر از این است. به همین دلیل بعضی زنان فکر می‌کنند سردمزاج و غیرطبیعی هستند؛ در صورتی‌که میل جنسی زنان، اصولاً بسیار کمتر از مردان است.

 

 

165   رابطه‌ی جنسی پاداشی است که زنان برای ازدواج می‌پردازند و ازدواج پاداشی است که مردان برای رابطه‌ی جنسی می‌پردازند.

 

 

166   تک‌همسری سیستمی است که روی زنان اثر مثبتی دارد. چون این احساس را در آنان به‌وجود می‌آورد که چیزی خاص و زنی منحصر به فرد برای یک مرد هستند؛ بنابراین رابطه‌ی جنسی خوشایندتری خواهند داشت.

 

 

167   مردان در هنگام ازدواج فکر می‌کنند که در آینده از نظر جنسی تأمین هستند و هیچ مشکلی نخواهند داشت. اما این خیال خامی بیش نیست. چون برداشت زنان از ازدواج چیز دیگری است.

 

 

168   اگرچه اکثر مردان فکر می‌کنند که در ازدواج کلاه سرشان رفته است و مردان مجرد بیشتر خوش می‌گذرانند؛ ولی آمار نشان می‌دهد که حتی در جوامعی که رابطه آزاد زن و مرد شایع است، مردان متأهل رابطه‌ی جنسی بیشتری از مردان مجرد دارند.

 

 

169   مرحله‌ی اول عشق تمایل شدید است که بر اساس جذابیت جسمی و غیرکلامی شکل می‌گیرد و دو طرف یک‌دیگر را ( اکثراً بر اساس ظاهر ) پیدا می‌کنند و به هم دل می‌بندند.

 

 

170   مرحله‌ی دوم عشق شیفتگی است که عاشق و معشوق فقط صفات مثبت یک‌دیگر را می‌بینند و تأثیر هورمون‌ها در بدنشان آن‌قدر قوی است که جز به وصال به چیز دیگری نمی‌اندیشند. این کلکی است که طبیعت می‌زند تا هرچه زودتر نسل آینده تشکیل گردد.

 

 

171   شیفتگی فقط احساس گذرائی است که به‌طور متوسط بین 3 تا 12 ماه طول می‌کشد. بعد از این‌که دوره به پایان رسید، تازه می‌فهمند که تمایلات جنسی‌شان کاملاً منطبق بر یک‌دیگر  نیست.

 

 

172   مرحله‌ی سوم عشق تعلق‌خاطر است. در این مرحله چشم‌ها باز می‌شود و اختلافات را می‌بینند. اما با به‌وجود آمدن پیوند مشترک سعی می‌کنند با هم هماهنگ شوند. این مرحله معمولاً این‌قدر طول می‌کشد تا کودکان مشترکشان را بزرگ کنند.

 

 

173   مرحله‌ی اول عشق ( تمایل شدید ) می‌تواند چند ساعت، چند روز و یا چند هفته طول بکشد. مرحله شیفتگی که قبل از مرحله‌ی تعلق‌خاطر است به‌طور متوسط 3 تا 12 ماه طول می‌کشد. بعد از آن کم‌کم تأثیرات هورمون کاهش می‌یابد و دو طرف تفاوت‌ها و احیاناً نقطه‌ضعف‌های همدیگر را می‌بینند. این اختلافات می‌تواند به تدریج به فاجعه تبدیل شود. بنابراین قبل از این‌که به این مرحله برسیم باید عاقلانه زمینه را برای یک رابطه‌ی بلندمدت مساعد کنیم.

 

 

174   می‌گویند عشق انسان را کور می‌کند. این مسئله در مورد مردان بیشتر از زنان مصداق دارد. در شروع یک رابطه، مرد شدیداً تحت تأثیر هورمون‌های بدن مخصوصاً تستوسترون است و معمولاً جز به رابطه‌ی جنسی به چیز دیگری فکر نمی‌کند. اما زن کمتر تحت تأثیر هورمون قرار می‌گیرد و از همان ابتدا به مرد، به‌عنوان همسر ایده‌آل و پدر فرزندانش نگاه می‌کند. گرچه این دلیلی بر درست بودن قطعی انتخابش نیست.

 

 

175   زنان می‌توانند سریعاً مراحل عشق را طی کنند و به تعلق خاطر برسند. بنابراین گفتن جمله‌ی دوستت دارم برای آنها آسان‌تر است. ولی مردان می‌توانند سال‌ها در این مراحل سرگردان بمانند تا وقتی که بفهمند آیا کسی را از ته دل دوست دارند یا نه؟

 

 

176   زنان معمولاً در همان مراحل اول تشخیص می‌دهند که آیا در یک رابطه، عشق وجود دارد یا نه؟ و بر همین اساس اغلب جواب رد می‌دهند.

 

 

177   بیش از 90٪ تمام رسوائی‌های عشقی ( خیانت ) در مردان دیده می‌شود و بیش از 80٪ این رابطه‌ها از سوی زنان پایان می‌پذیرد.

 

 

178   برای مردان رابطه‌ی جنسی و عشق می‌تواند کاملاً مجزّا باشد. یعنی مرد امکان دارد یک نفر را واقعاً دوست داشته باشد؛ ولی رابطه‌اش با فرد دیگری را هم حفظ کند. اما برای زنان، عشق و رابطه‌ی جنسی نمی‌تواند از هم تفکیک شود.

 

 

179   مردانی که به همسرشان خیانت می‌کنند، معمولاً از نظر جنسی احساس کمبود می‌کنند؛ ولی در زنان غالباً خلأ عاطفی باعث خیانت می‌شود.

 

 

180   مقداری تفاوت روحیه و اخلاق سبب می‌گردد در بلندمدت رابطه‌ی یک زوج دوام بیشتری داشته باشد. اما تفاوت بیش از حد هم مناسب نیست؛ چون دائماً باعث تنش می‌شود.

 

 

181    چند راهنمائی برای رمانتیک بودن

 

 

الف - محیط مناسبی برای زن فراهم کنید. محیطی امن با نور کم و موسیقی ملایم.

 

 

ب – برایش خوراکی فراهم کنید. از بیرون غذا تهیه کنید یا خودتان آشپزی کنید.

 

 

ج – آتشی فراهم کنید. نور شمع یا آتش شومینه می‌تواند مناسب باشد.

 

 

د – برایش گل طبیعی بخرید. گل طبیعی گرچه زود پژمرده می‌شود؛ اما باعث می‌گردد مرد بتواند با خریدن گل تازه، یک‌بار دیگر به عشقش نسبت به زن طراوت ببخشد.

 

 

هـ - برایش شکلات و نوشیدنی بخرید. کاکائو روی مغز زن اثر خاصی دارد که باعث حس سرخوشی می‌شود.

 

 

182  


:: موضوعات مرتبط: بعد و قبل ازدواج , ,
:: برچسب‌ها: چرا مردها به حرف زنان گوش نمی‌دهند؟ ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: